Helg

Min helg har varit lugn och bra om man helt tänker bort det med Alice. Imorgon får vi förhoppningsvis svar på vad det är för för sjukdom hon har och jag har fortfarande kvar mitt hopp om att det inte är så farligt som vi misstänker!

Fredags kom jag hem lite innan sex efter att ha haft dubbelpass på iv;t, och jag tonade faktiskt håret :) Kvällen spenderades hemma. Kollade på idol och tog det lugnt med familjen. Lördagen var även den lugn men de va då vi fick reda på att det eventuellt är väldigt dåligt med alice så dagen blev rätt dyster. Dock var jag på promenad med frida vilket var trevligt och fick mig på andra tankar :) Klockan åtta träffade jag Timmy på stan där vi först tog en fika innan han senare bjöd mig på bio. Vi såg filmen 2012 vilket var en bra film. Det blev en mysig kväll i biosalongen  :)

Idag har det vart tidig träning för min del. Åkte sen och kollade på didricks innebandymatch där de slog västervik. Sen åkte hela familjen av ren lathet till ikea och åt mat där. Sen var det ju fotboll på tv som jag självklart satt bänkad framför sen senare paradise hotel.    Vart en väldigt lugn helg som sagt och det passade mig perfekt.

Nu ska jag läsa igenom papprena till provet en sista gång innan jag ska sova :) Godnatt!

Min familj har världens finaste hund men i nuläget ser det inte ut som att vi kommer få ha henne mycket längre till.
 Jag önskar för allt i världen om att det går att bota min älskade hund som troligtvis lider av svår cancer.
Det här är hemskt, riktigt jävla hemskt.
Alice ♥

Helgen

Helgen va helt okej, blev dock inte så mkt sömn så undeerbart med två studiedagar nu :)

Blev efter många om och men att åka till Häfvet i fredags med Jossan och Annie. Vi va först här hemma och fixade oss o sådär innan vi vid nio tog bussen in till stan. Där gick vi runt lite innan vi väl gick in i lokalen på strandgatan. Till en början sög det rent ut sagt men efter ett tag när mer vettigt folk kom blev de helt okej :)  Kaos blev de när jag skulle hämta ut jackan eftersom alla inne på festen skulle göra de precis samtidigt så fick stå och trängas i en kö i närmare en timma. Det ledde till att jag missade sista bussen hem till Timmy. Som tur var så var det ju fler som skulle till lambohov så jag, fralla, martin, oliver och en till kille tog taxi och var framme vid 3. Kröp ner under täcket med Timmy då :)

Lördagen blev de upp tidigt för att timmy skulle jobba. Jag hänge med dit ett tag för att sedan ta bussen hem till mig. Där blev de bara att packa om väskan för att åka till morfar i småland. Släktmiddag stod på schemat och resten av dagen och natten spenderades där med godis, tv och kortspel. Trevligt faktiskt!

Söndagen blev ännu en tidig uppgång för mig då jag och mamma gav oss ut o red. Det var nästan ett halvår sen nu jag satt på hästryggen så de va kul. Saknat det lite då jag kom fram till att jag ridit i mer än 8 år sammanlagt. Så att galloppera upp för alla uppförsbackar va riktigt härligt igår :)  Innan vi åkte hem till linköping igen hann vi med att hälsa på farmor och farfar en stund med. Resten av kvällen va de bara mys med Timmy!

Nu blev de väldigt för långt dehär så ska avsluta med att säga att jag ska njuta av dessa studiedagar nu :)
Puss och godnatt

If the lies don't touch you, the truth will

Smärta i armen nu då av den äckliga sprutan! Kan verkligen inte sträcka upp armen speciellt högt upp innan de tar stopp. Hoppas bara inte att jag får feber o så nu som många drabbas av.

Imorgon slutar vi tidigt och då ska jag och timmy hem till honom o förhoppningsvis fixa lite saker som timmy har längtat efter så länge ;) Senare åker vi in till stan och ska se takidas spelning i sporthallen. Inget speciellt fan av dom, men vi blev bjudna så varför inte :)

några bilder från festen i lördags kan dyka upp här ino kort. Min kamera gick då senare sönder på något konstigt vs så några nya bilder lär det inte komma upp på ett tag.

Tisdag

Tjeena :) Igår var det byte av iv som gällde och jag har numera hantverksorientering på ljunkan. Va svinnervös eftersom jag inte hade ngn jag kände från klassen eller så men när jag kom dit visade det sig att en från mitt lag hade det och öven Ida :) Det verkar va jättelsappt och passar mig utmärkt! Igår schamponerade vi håret på varandra och på fredag ska vi göra hårinpackningar på varandra.

Idag va de segis dag i skolan med tråkiga lektioner, fick tillbaka två prov och det va hyffsade resultat som jag är nöjd med. Sista lektionen va de religionsprov och det var med all säkerhet ett av de värsta proven som skrivits av mig. Sjuuukt svårt även att jag pluggat relativt mkt. Inte mina frågor helt enkelt och inte heller mitt ämne.

Nu sitter jag hos Timmy och kom hit för ett par timmar sen. Vi skulle ha pluggat massor av matte eftersom vi har ett stort prov imorgon, men de blev inte så mkt plugg då. Ska försöka ta tag it nu sen ska vi sova. Imorgon är det vaccinering mot svinis som står på schemat halv nio och jag är rädd. jag är övertrött och ska plugga matte, kommer gå toppen, puss

Blir eventuellt skidresa på sportlovet och jag längtar faktiskt trots att jag inte är en hejjare på skidor, men de ska jag allt bli ;)

Let's make out in the middle of the street

Tja! Superkass uppdatering av mig men så blir det ofta. Skolveckan över och jag har levt på värktabletter inprincip hela veckan men nu börjar det äntligen gå över. I går tog jag en skön sovmorgon och när jag kom till skolan var det bara två lektioner kvar. Slutade tio över ett och då gick jag o jossan till stan en snabbis. Hittade ett linne, jeans (som jag ska lämna tillbaka dock), sjal och ett par hårspännen. Sen hem för att vänta på timmy som kom lite senare. Kvällen bestod av våfflor, idol, film och pussar :)

Nu har Timmy åkt hem och jag ska snart hoppa in i duschen. Klockan 5 ska jag åka till Carro där även Natti är. Vi ska käka och göra ordning oss innnan resten av folket senare droppar in. Kul kväll kommer det bli! :)

Imorgon är det träning 10.00 på ljunkan, inte allt för sugen men måste känner jag..

♥

Gokart

Idag va de dax för avslutning med fotbollen vilket blev gokart med hela laget. De va grymt, fick verkligen värsta kicken :) Blev väl ingen toppen placering för mig men de va ju faktiskt första gången om det nu går o skylla på.

Imorgon äre skola sen medans jag väntar på timmy blir det stan en stund innan jag möter upp honom och vi åker till lambohov tillsammans :) myskväll kommer det bli.

Nu är det snart sängen som gäller för mig, Godnatt ♥

repeat

Erik Hassle - Isn't it obvious

underbar morgon

Sjukaste morgonen i mitt liv (nästan)!  Går upp som vanligt, ovanligt trött dock men de har inte med saken att göra. Gjorde ordning mig, åt frukost osv. Kollar på klockan och känner att det helt plötsligt är bråttom till bussen så skyndar det sista och hoppar på cykeln. En vidrig vind gjorde det extremt jobbigt att cykla o de tog extra långt tid men jag cyklade på snabbt ihopp om att inte missa bussen. Väl framme när jag ska parkera cykeln så ser jag bussen komma. Det ledde till panik så jag bara kasta cykeln och började springa med min redan höga puls. Sprang ett steg, sprang två steg och tänker va fan, något är fel! Jag kollar ner på mina klackskor och ser att ena inte är en klacksko längre. Kollar bakom mig på marken och just där ligger min 10 cm höga klack. Hela klacken har alltså ramlat av. Ser bussen köra förbi och jag bara står där utan klack. Det var bara att plocka upp min kastade cykel och köra hem i den äckliga vinden igen och ta bussen 1 timma senare. Om jag inte får ett par nya klackisar precis likadana ska jag stämma scorett för dom va fan inte billiga! nu överdrev jag dock, stämma var att ta i men jag vill ha likadana ju.

Annars så har dagen vart rätt okej. När jag slutligen kom till skolan fick jag reda på att jag fick mvg på trafikantprovet vilket höjde humöret ett snäpp :) Borde plugga nu som vanligt men jag har blivit seriöst beroende av facebookspel,galet. pusss