-

erkännanden

jag har inte läst ut svenskaboken som ska vara utläst imorgon
jag läste inte ut engelskaboken som skulle vara utläst i torsdags
jag gjorde inte svenskaprovet vi skulle gjort i tisdags
jag fick G i slutbetyg i matteB
jag fick G på förra provet i ekonomi
..

skolan går utför nu, hela jag går utför nu

Jag finner ingen motivation till att gå i skolan längre. Speciellt ingen motivation till att plugga hemma. Jag lider varje gång jag får tillbaka prov nu för tiden. G är för mig inte okej för mig i något ämne bortsett från engelska. Ett G i matteB var det sämsta jag någonsin presterat, helt klart. Jag är faktiskt inte dålig i matte egentligen, det sitter oftast om jag har förstått en uppgift. Den här kursen lärde jag mig inte, allt berodde på att jag inte orkade lära mig. Jag stannar ofta hemma när jag inte pluggat ordentligt till ett prov. Prestationsångesten tar då över. Jag finner ingen mening till att plugga tex psykologi. Jag ska liksom inte bli psykolog. Fast förresten så vet jag inte vad jag ska bli, har faktiskt inte en blekaste aning. Jag saknar mål, jag behöver ett mål i livet.

Jag skulle mer än någonsin behöva en paus från skolan för jag orkar ingenting längre. Jag finner ingen glädje i det jag gör längre. Jag orkar inte ens ta tag i träningen trots att jag mår dåligt över hur jag ser ut. Bara en månad från skolan skulle göra susen tror jag. Utan skola en månad skulle jag kunna ordna upp allt det där jag så gärna vill göra men för tillfället inte hinner/orkar med. Skolan får mig att må så dåligt just nu.

Jag skämms över mig själv idag.

Kommentarer
Postat av: Josefin

Nu var du riktigt hård och orättvis mot dig själv tycker jag allt Denise! Du är ju jättebra på massor ska du veta så sluta :) Hoppas att det bara är en sväng av en försenad vinterdepression ;) Men snart är det vår och då kommer du börja 13.20 varje måndag och då bara ha en lektion. Och den lektionen kommer du få ett fett MVG i och om 12 skoldagar är det påsklov, tänk på sånt nu istället :) <3

2010-03-16 @ 17:54:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0