13/12 - lucia

Tja tja! Sitter nu vid datorn och pillar med två uppsatser samtidigt. Det låter inge bra och det går heller inge bra! Nog om det.

Helgen va bra, för kan en helg va dålig? Nästan inte! Fredags slutade jag tidigt och då åkte jag till hästen innan jag körde lillebror till träning och jag tog en sväng till ikano för lite småfix. På kvällen hade jag tänkt att jag skulle bänka mig framför tvn och sitta där hela kvällen men vid halv tio befann jag mig hos Linge där det va fest. Jag bestämde mig dock för att va nykter och inte heller hänga med ut sen eftersom det kom lite hastigt påtänkt detdär med fest och jag skulle jobba dan efter. Så när folket drog sig in mot stan åkte jag o hämta Timmy som sov här. På lördagen började jag jobba elva och slutade igen vid fyra. På kvällen var jag bara hemma och myste, det va meningen att jag skulle plugga men icke då.. På söndan va de jobb mellan elva och fyra igen. Det va lite kaos på jobbet där ett tag då det va "luciafika" och över 50 pers kom samtidigt och skulle ha glögg, lussebulle, pepparkakor och kaffe. Det va bara att se glad ut och köra! När jag kom hem var morbror här så vi åt mat och sådär tillsammans innan han åkte hem mot Stockholm igen. Då åkte jag till hästen en snabbis igen innan jag senare mot kvällen åkte till Timmy.

Idag helt vanlig dag i skolan. Såg inget luciatåg för jag misstänkte att det skulle bli lika kasst på Katedralskolan som förra året plus att det va inlagt efter skolan. Inte ens på tv har jag sett något luciatåg men jag klarar mig nog i år ;)   Nu ska jag försöka förflytta min lillebror till hans säng från min säng innan jag ska sova. Han somnade när vi låg och kolla på tv och jag känner inte att jag vill ha en bror med 39 graders feber och förkyldning brevid mig i natt.

Godnatt ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0