Studiedag

Den här veckan har varit ganska slapp om man bortser från provet i tisdags , men de va inte så farligt som väntat . 

Idag är det studiedag  och jag vaknade för någon timma sen , har ätit frukost och kollat på tv sen tillslut satte jag mig här .. Mamma ringde nyss och sa att hon hade ringt till vårdcentralen och frågat vad det är för fel på mitt öra . Okej , det lät lustigt men jag ska förklara .    
I måndags var vi nämligen i simhallen på idrotten . Vi gjorde de gamla vanliga , typ livrädda personer osv men det sista vi skulle göra var att dyka efter en docka på 3.5 meters djup .   Det är ju inte så farligt tänkte jag , man har ju dykt ner så långt många ggr tidigare..  Men på vägen ner så kände jag hur det small till i mitt högra öra , och det blev väldigt jobbigt att komma upp med dockan .  Väl uppe kunde jag knappt klättra upp för stegen , jag var helt yr i huvudet .  Yrheten(?) släppte efter någon minut men öronvärken vägrade försvinna .  Våran lärare sa åt mig att hålla för näsan och blåsa ut / svälja för att jag troligtvis hade fått lock för örat .  Jag har ju själklart fått lock för örat tidigare men de kändes annorlunda nu .       Iaf kvällen var sedan hemsk , jag hade så fruktansvärt ont i örat !!  Jag har ju (peppar peppar) inte vart med om att ha ont i hjärtat och sånna allvarligheter så den värsta smärtan jag har varit med om är faktiskt att ha ont i örat , det är real pain !  tandvärk är iofs inte heller att leka med , hah .

Nu fyra dagar senare så har jag fortfarande ont i örat , dock inte lika mkt som på måndagskvällen men fortfarande ont . Jag hör inte heller ordentligt och det kmr liksom ut vatten ur örat när jag ligger och sover .  Mysigt ?  nej , men så är de faktiskt ..     Vårdcentralen sa att jag troligtvis spräckt trumhinnan , så vid halv fyra ska jag dit och kolla upp de . Spräckt trumhinnan låter jättefarligt  ju ? men tack och lov så hör jag ju fortfarande ..


Så ligger det iaf till !  Jag skulle egentligen pluggat med Annie idag eftersom vi har historia prov på måndag , men vi får se hur det bli med pluggandet . Det kanske får bli på egen hand eftersom vårdcentrals besöket kom mitt i ..  


Brist på bilder , men här är pluggar Annie & Sandra

Men nu ska jag straxt hoppa in i duschen och fixa mig lite .

Puss Denise


Kommentarer
Postat av: anneli

Ajj, ajj, fick också sådär med örat efter att ha livräddat på djup. Det gör nedrans ont!

2008-10-09 @ 17:29:43
URL: http://annelilinder.blogg.se/
Postat av: simon

din blogg är sååååååå intresant och såååååå pinsam älksling haha :)

2008-10-10 @ 01:52:05
Postat av: Denise

Men sluuuuta läs den då dummer!! jag skriver bara för att jag tkr de är kul ..

2008-10-10 @ 21:34:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0