Kräftfiske mm.

Hallå !   

Dagen har varit riktigt bra , mkt bättre än förväntat . Vi började paddla kanot halv elva och paddlade ända tills fyra , de blev 1,5 mil ! yea  underbart väder va de helatiden och aa dundermysigt va de att paddla runt i forsar och sjöar . Jag hade ju inga höga förväntningar och var inte speciellt peppad på dedär men de va verkligen värt att provas , tycker jag då !

Vid fem tiden åt vi , firade didrick lite i efterskott sen drog vi iväg till en bäck här i närheten . Där började min morbror sätta ut bete för att locka fram kräftor . Och massor kräfter kom det !  de va spännande att hoppa runt där på stenar och se dem , och jag vågade faktiskt plocka upp dem sen ! stolt ju för rädd va jag först .  Vi fick nog sammanlagt 40 stycken , dock var endel för små som vi fick slänga i igen . Nu har jag vart hemma en stund , kom hem vid tio och sen har vi fikat lite och så . Nu är Didrick , morbror , morfar och Christoffer ute igen för att plocka så dom kommer nog hem med många fler sen .  Jag har nog endel bilder som jag kan lägga ut senare ..

Imorgon har vi inte så mkt planerat , jag hoppas mest att det ska bli sånnt väder som det har vart idag så jag kan sola lite . Sen på eftermiddan ska jag och mamma åka hem :)

Ha det finast ! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0