Hemma igen - över en dag

Nu är jag hemma igen . Det har varit jättebra på öland men det är alltid skönt att få komma hem !   Tänkte bara berätta lite kort om vad vi har gjort under dessa dagar på öland . inget speciellt intressant men ändå .

Tisdag : Tåget gick tidigt ifrån linköping till kalmar , där hämta farmor & farfar oss och vi åkte till öland . Efter att vi packat upp och ätit lite tog vi det bara lugnt i det härliga vädret på campingen innan vi gick och la oss ganska tidigt .
Onsdag : Nästan hela dagen spenderades i solen vid badet , mkt skönt och behövligt !  Kvällen gick typ ut på att vänta , och tillslut efter lite promenader runt campingen , dusch , lotteri kom mamma , pappa och Simon vid ungefär halv tio . Då satte vi upp tältet och gjorde ordning innan vi gick och la oss . 
Torsdag : Vi sov länge innan vi var och badade osv . På kvällen åkte vi in till färjestaden , fixa en sak och gick sedan runt där bland de få affärerna . Sen åkte vi hem , åt och tog det lugnt :)
Fredag : Var en lugn dag . Mamma , pappa , farmor och farfar åkte för o handla paket till didrick så jag , simon och didrick var hemma hos hundarna .. Simon och didrick va o bada en jag låg vid husvagnen och solade lite . På kvällen gjorde vi inget speciellt . Eller vi spela lite boule och tog lotter , det finns liksom inte så mkt att göra på en camping men det är ändå lite mysigt tkr jag .
Lördag : Vi sov länge (som vanligt!) , åt , duscha och sedan började vi fixa oss . Vi skulle nämligen gå o se Kalmar  - Halmstad . Fotboll alltså ! Jag hejar inte på något lag så men eftersom pappa , farfar och didrick skulle gå så kunde ju jag och simon också hänga på :) Jag har aldrig varit på en allsvensk match innan så de va kul med stämningen och så när de va nästan fullsatt på läktarna .  Första halvlek var dock seg då de nästan inte hände någonting . Andra var mer spännande då de kom mål och blev spännande i slutet då de stod 1-1 ..    Men de va liksom inget mer än så och jag tror inte att jag ska gå och se någon mer allsvensk match för så kul var det inte .hah 
Senare firade vi didrick som fyller tio år idag (!) men eftersom vi skulle åka hem idag så passade vi på att fira igår med paket och tårta .
Söndag (Idag) : Gick vi faktiskt upp rätt tidigt för att plocka ihop grejerna och ta ner tältet .  Vid ett ungefär åkte vi in till kalmar , åt på mcdonalds ( ska sluta med det , har gjort det för många ggr under sommarlovet nu ..) sen vid halv tre gick tåget mot linköping . De va jag , Simon och Didrick som åkte tåg hem eftersom inte alla får plats i bilen med packing och hund . 

Nu har jag iaf vart hemma ett tag vilket är otroligt skönt . Men imorgon kväll bär det av igen ! den här gången till Simons mamma i Varberg . Jag har inte vart hemma många dagar under sommarlovet men det hindrar inte mig för att åka för det ska bli mysigt :) 

Kanske skriver ngt kort imorgon om jag inte har bättre saker för mig , annars skriver jag nog på torsdag när jag kommer hem !

Ha det fint , Pusshej


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0